Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

torsdag 14 april 2011

Varför gymma då man har trädgård? Beach 2011, here I come!

I dag har jag krattat så armarna har fått sej en rejäl omgång. Tre timmar, det känns i hela kroppen, det! Måste bara minnas "magstödet". Som om man inte var tillräckligt slut i kroppen efter gruskörning och stenbaxning här i veckan...? Men ska man va snygg för beach 2011 så ska man. :-) Som uppvärming idag körde jag 1½h dammsugning och golvtvätt och sen 1h promenad med vagn. 70-tals vagn, för att få det rätta motståndet.

Här kommer några bilder på fynden jag gjorde hos Godby blommor, som inte kom med igår:

Ljuslykta/ minidrivhus? :-)
Denna ljuslykta fastnade jag för direkt! Den stod lite undanplockad, vilket visade sig vara för att den saknade några glas, men det spelar inte så stor roll.Trodde att det bara var den övre delen, hade tänkt ställa den på grus tex, men det fanns en "bricka" också. Me like!

Min växthusbyrå

Kan den bli mer perfekt? Liten, nätt och sliten!

Klätterväxtkon

Bleckkorg

En ljuvlig korg att bära små krukor i! Har redan använt den till jordgubbsplantor. (Fyllfat, skulle jag sagt under min tid på arkeologiska utgrävningar)

Och så bänkarna...
.. och gruset skymtar där i bakgrunden.. den andra högen ligger bakom :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar