Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

måndag 18 april 2011

Helgens projekt; inte har jag tid med att blogga!

Äntligen är snön borta och gruset på plats! Skruvade hårt i helgen, men ojoj, vad svårt det var. I går kväll brottades jag med dörren i en timme innan det nästan blev som det skulle vara.. :-) Och inte är det så lätt då lilla A vägrar sova på kvällarna då man skulle få något gjort. Men framåt går det iaf!

Söndag eftermiddag

Måndag kväll

Så har vi ju den "lilla" altanen som ska rengöras innan utemöblerna får komma dit.  Tyvärr lyckades jag misshandla altantvätten igår, så det blev inte mycket gjort igår... for efter reservdelar idag. Ungefär hälften har jag klarat av igår och idag.


I rabatterna kikar det upp nykomlingar. Här något som jag glömt att jag planterat!
Iris


Mina för den här säsongen nya krokusar, vita. De lyser upp i vårskymmningen.

"Snowbunting"


Och min vackra Julros, Helleborus niger.


Och vad är detta i sällskap av Gullviveblad? Ogräs? Den som lever, får se. :-)

2 kommentarer:

  1. tjusigt växthus. Spännande att få följa. Kram

    SvaraRadera
  2. Hallå där. Det var länge sedan jag var inne på din blogg. Hoppas att allt är bra med dig.
    Vad roligt med växthus. Jag önskade mig det nån gång när jag fyllde jämnt, men ångrade mig. Nu står en friggebod där i stället! Så det kan gå...
    Kristina

    SvaraRadera