Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

lördag 15 januari 2011

Nu e ju det här kuuul!!

Åh, vad roligt o få dela med sej av allt man går o dreglar över!!

Dagens "most wanted" ..


Japansk Hortensia (Hydrangea paniculata ´Phantom´)

Mörkt ormskägg (Ophiopogon planiscapus ´Niger´)

Japansk sockblomma (Epimedium grandiflorum ´Lilafee´)


Planterade ca 100 tulpanlökar som jag beställde härifrån i höstas, foto i vår utlovas (om det blir så bra som jag tror, annars håller jag eländet för mej själv o rådjuren)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar