Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

söndag 30 januari 2011

Trädgårdsdesignar..

..  och det är så kul!!!
Har börjat med mitt första projekt som inte är vår egen trädgård. Oh vad det är intressant att tänka i helt andra banor än de man planerar här hemma! Jag trodde att jag bara kunde sånt som föll under vårt intresse, men då vi satt där o diskuterade så bara föll bitarna in: det borde vara där och så lite såna färger där...  det är bara perspektiven jag har svårt med så det får jag öva på! Fram med färgpennorna, perennCDn och lite skaparlusta... :-) Det är sånt här man borde jobba med på vintern, så att det är klart för tomtägaren att sätta igång på våren. KOM IHÅG DET! :-)


"Man blir lycklig av att ha blicken riktad mot något annat än sin egen lycka"

2 kommentarer: