Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

lördag 12 mars 2011

Lite inspirationsbilder från mässan!

Del av tulpaninstallation i entrén, Nicklas Jensen (tot 7000 tulpaner!!)
Vårbäck av tulpaner
Odlingsbädd
Här andas det verkligen våår!!
Otroliga blomsterarrangemang! Rosa och silver i harmoni.
Läckra blomster- och bladinklädda utemöbler, samt prinsesstårta av blommor
Romantiska utemöbler
Detalj av parasollet
Härligt bekväm trädgårdsgunga, som även kan köpas utan stativ o fästas exempelvis i takfoten
Underbara utelyktor, känns lite London/Paris 1800tal :-)
Och DEN i mitt framtida uterum!!
Trädgårdssoffa/spalje i smide (lite dold av prylar)
Lökförsäljning
Fuchsiasticklingförsäljning (med en enorm fuchsia i förgrunden!!)
Resultat av stickling- och plantinköp
Förälskelse vid första ögonkastet Pelargonium Grandiflorum från Jan van Adichem, vet tyvärr ej namnet

1 kommentar: