Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

torsdag 10 mars 2011

Ser fram emot morgondagen!

.. då är det dags för trädgårdsmässa och jag bara fattar inte hur jag ska hinna med att se, höra och göra allt??? Jag kommer att rusa runt som en yr höna och vara helt i extas :-))

Har kikat ut tre intressanta föredrag: trädgårdstrender med Bo Rappne, ljusdesign med Eric Desmueles och Färg och Form (hur husets färger påverkar materialval i trädgården) med Johnny Hansen. Bara de tre skulle ju fylla dagens program. Juh. Kanske får välja ut nån?

Så damp ju nya katalogen från Viherpeukalot ned i brevlådan idag... ååååhhhh jag skulle kunna köpa halva deras sortiment! De har ju spetsmössa i år! Som jag behöööööver!! Och för att inte tala om frilandshibiskus och alla dessa ljuvliga hostor och geranium... Hosta och geranium, där skulle jag kunna bli en samlare!! Jag fick en underbar geranium av mín faster för några år sedan, bladen doftar i citrus, helt ljuvlig. Blommorna är ljusrosa.

Då ska jag ta o packa ihop vad jag ska ha med imorrn. Ska öva lite design på T som jag reser med under sjöfrukosten. :-) Så då gäller det att ha portföljen under armen!

2 kommentarer:

  1. Hej. Var på mässan idag. Inte så mycket folk och ganska rymligt mellan montrarna. Hoppas du hinner vad du tänkt i morgon. Ha det så bra.
    Hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kul att du hittade till oss i vår monter. Titta gärna in på min blogg!
    Jag kommer hit och läser fler ggr. Hoppas du var nöjd med mässan!

    Cilla- Bohemian Vintage

    SvaraRadera