Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

onsdag 13 april 2011

Pimp my växthus! (My way)

Fyndade "lite" idag på Godby blommor, som hade flyttrea, 60%... Hade kunnat shoppa Hur Mycket Som Helst!

Det  första jag plockade på mej var krukor i form av plåthinkar, jag tog alla de hade :-)

Plåtkrukorna

En, två, tre, fyra... många!

Så hittade jag en hög med Weibulls bevattningssystem, 60% på dem, inte helt fel alls. Speciellt som det är växthus på G. Ja, ni får gratulera! :-)


Skönt o slippa vattna alla små pytsar!

Och så lite trädgårdsdekorationer. Jag är inte mycket för sånt, det ska helst ha funktion. Men de här små hjärtarna platsar i Vår Trädgård. 2cm stora, ett att placera invid dörren, ett att placera i vår planerade "minneslund".

Hälsningar till släkt o vänner, i detta livet och beoynd.

Och så ett par udda saker för att vara jag, en lite mer dekorerad kruka och en ljushållare. Ljushållaren ska till växthuset, krukan kan vara bra att transportera saker i.



Så köpte jag ett par småsaker till: en byrå till växthuset och två trädgårdsbänkar. Tyvärr är det för mörkt för foton ikväll, men de kommer imorgon, hoppas jag! :-)

Med hopp om vår, vänner:

Tulpaner som kämpar under snön!
(OMG!! De bakar Schwarzwaldtårtor på tvn! Guuud vad gott!!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar