Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

torsdag 7 april 2011

Sol o varmt igår, regn o rusk idag.

Tillbringade hela gårdagen utomhus med barnen, härligt! Den yngsta var som ett solsken hela dan, vilken lycka att få vara UTE! Jag räfsade löv o röjde grenar o gammalt skräp i rabatterna. Lite tidigt kanske, men kunde inte låta bli...

Blött är det iaf ute! Med 12 grader varmt och sol igår smälte det kopiöst och snöhögarna krymte med flera decimeter!

Idag har jag varit uppe och fotat tomten jag ska göra slutarbete på, äntligen fick jag se den utan snö, och , det var lite annorlunda än jag tänkt. Men det går att justera. :-) Och så är det så härligt att stå på plats och visualisera hur det ser ut sen!

Delta i gärna i min undersökning här till höger! Tack o vårkram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar