Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

söndag 3 april 2011

Nu börjar jag bli lite stressad! (o måntro om det finns en marknad för rabattskisser?)

Aaargh, rabatterna har kommit fram under snön! (Vissa i alla fall) Snart kommer det vara fullt upp med rensning, jordförbättring, plantering etc. Å vad kuuul! Och varför har jag inte...

  • läst de där gamla trädgårdstidningarna o klippt ut inspirationsbilder till idékollage?
  • ritat min referensrabatt klart?
  • (intressant att jag lyckats skriva Tagetes med ett extra e?)
  • läst på ordentligt om alla mina sådder och skrivit ner exakt hur de ska skötas, så att jag slipper slå i 10 olika böcker sen?
  • studerat de sista föreläsningarna på Trädgårdsakademin, innan det är dags att börja med slutarbetet?
  • och säkert några punkter till.
Jag tror på att sälja färdigritade rabatter som går att anpassa efter kundens behov? Vad tror ni?

Imorgon ska jag klippa ner de båda klematisar som töade fram idag... Alltid ett steg före, annars är man snart sju efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar