Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

torsdag 7 april 2011

En liten fröutlottning!

Eftersom besökarantalet nu är uppe i 1055, måste jag ta mej i kragen! Kikar o funderar i mitt fröförråd och sorterar ut lite rara fröer i humana mängder, både udda, svåra, lätta, perenner och annueller...

Vem blir den lycklige vinnaren? Det offentliggörs på måndag kväll (den 11e) efter klockan nio, och dras bland alla som skrivit ett inlägg i min gästbok eller till ett av mina inlägg från och med ikväll. Må bäste man vinna!

Ser framemot att få skicka någon lite fröglädje! :-)

5 kommentarer:

  1. Oj, det skulle vara intressant. Gröna tummen i handen som man har :))))

    SvaraRadera
  2. Varför syns aldrig mina kommentarer här, dissar du mig ;)

    SvaraRadera
  3. Nä men nu kom den ju fram :)

    SvaraRadera
  4. Är ju hopplöst dålig på att kommentera allas bloggar, och jag är ju ingen stjärna på att odla heller. Men en tävling måste man ju alltid vara med i - gratis är gott! :)

    SvaraRadera
  5. Titta jag har också hittat hit, men ingen växthusporr har jag funnit än... Hmmm... Kanske jag får frön istället. Kramar

    SvaraRadera