Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

tisdag 5 april 2011

Grejar o fixar lite..

...med arbetshörnan. Behöver mer arbetsyta, men det är inte så lätt.Då får man jobba upp åt väggarna! :-) Så där, äntligen lite översikt på projekten. Och lite inspiration.



Nytvättade fönster med uppstammad vit Hibiskus och två sorters pelargon bidrar till arbetslust.



"The only way is up!" Vet nån vad det är för slags murgröna (?) btw? Hämtad från Madeira av sväris. Växer som ogräs. Och till Madeira, dit vill jag också åka!!!


Strax intill växer de små plantorna stadigt i höjden. Här är det Zinnia som omskolats.

 

Ute har jag grävt ner lite perennfröer under drivorna i skuggan. Täckta med perlit för att hålla fukten.


Snaaart är detta på tur: trollpil som ska planteras! Det ska nog bli sååå fint!!


Nu ska jag skissa lite färdiga perennrabattsförslag. Sov gott!

1 kommentar:

  1. Hej, det var länge sen jag besökte dig. Hoppas att allt är väl med dig. Själv har jag haft ett litet blogguppehåll under vår vistelse i Åre.
    Lyckans ost som har nytvättade fönster. Jag har inte ens börjat tänka i de banorna.
    Sköt väl om dig
    Hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera