Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

onsdag 16 februari 2011

Vårvinter! Eller vår och vinter?

En litet hopp om vår! Det första fröet av svart stockros har grott!



På grund av väderläget var jag och barnen och inhandlade mer fågelmatare och mer mat åt fåglarna. Jag var imponerad över tjärpappen på taket till det nya huset! Fåglarna blev glada!



Mannen fick på samma gång en ljuvlig engelsk pelargon, mycket uppskattad!


(Inköpsställe: Rosenblads trädgårdsbutik)

Idag, liksom igår, har det snöat stora lätta flingor, hela dagen. Fick en vison av snödrivor som växer upp över fönstren.. Ja, den som lever får se..

Inspirationen till det mesta har lixom lite falnat åv. Därför blir det inte mer text idag.

1 kommentar:

  1. Hej. Första lilla hjärtbladet som kommer upp är alltid lika roligt! Svårt att tro att det ska bli en reslig stockros. Hälsningar Kristina

    SvaraRadera