Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

måndag 7 februari 2011

Kämpar på för att hitta lite tid...

för företag, pluggande och planterande.
Allt på hälft just nu, känns det som. Idag fick jag i alla fall min arbetshörna i köket på plats! Gud vad skönt o få mappar, datorn, ritmaterial o inspirationskällor på samma ställe!


Nu är det bara lite pimpning kvar så man trivs i hörnet (men det gör jag nog redan).

Hoppas på att hinna fortsätta skissa lite på C o Os tomt,


men först måste jag plöja lite tidningar o göra en liten idésammanställning... Det är nästa uppgift hos Trädgårdsakademin. Skissandet kommer sen, men det är ju det som är kuuuul!

Jobbade lite m firman idag; skapade ett mail- och ett facebook-konto! Weehaa, det gäller att börja i rätt ända - nå ut till potentiella kunder! ;-) Affärsplanen fick ligga på is tills nästa gång jag hinner sitta vid datorn.

Imorgon drömmer jag om att kika lite på de befintliga fröpåsarna. Ska försöka få ner några av de svarta stockrosorna (Alcea rosea nigra) väldigt snart så kanske de hinner blomma redan i år. De var maffiga 3 meters jättar förra sommaren...


http://piasblommor.se/




1 kommentar:

  1. Ser bra ut :-D Följer din blogg på blogglovin nu... så att jag inte missar nått ;-) Ses på tisdag!!!!

    SvaraRadera