Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

lördag 19 februari 2011

Silvermånsken på vita drivor och tyssstnaaadddd...

Befinner mej på besök hos föräldrarna på Kökar (div bilder), i Ålands skärgård. För tillfället 23 grader kallt och otroligt vackert ute! Hoppas bilden går att tyda. Trädgård i snö och månsken, vilken känsla!!


Idag försökte vi vara ute en stund i minus 17. Det bet i kinderna så efter en halvtimme kastade vi in handduken, trots det vackra vädret. Inga köldskador, tack. Barnen testade min och Annika gamla sparkstöttingar för första gången! *nostalgi* med "tåg" ner för backen! Omdöme; kul och gick fort!! Snön ligger hög kring hus och träd...


Nu börjar rådjuren bli desperata och äter det mesta som kommer i deras väg. De har massakerat farmors gamla murgröna (som "trädat till sig") som växter på potatiskällaren.Trist. :-( Äppelträden har fått sig ordentligt nu då rådjuren når högt genom att trava omkring på drivorna.

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni har det mysigt på Kökar! Trots minusgrader! :) Kram till Syster och familjen:)

    SvaraRadera
  2. Hallå där. Kökar har jag bara sett sommartid men det ser ut att vara lika vackert på vintern. Ja, rådjuren tar för sig av allt! De är väl utsvultna i den här stränga vintern.
    Hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera