Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

måndag 28 februari 2011

Nu har man att göra!


.. en bråkdel av förra veckans Impecta-fröleverans! (jag var tvungen att betala i förskott, så mycket hade jag beställt... :-o )

Jag har redan placerat ut fyra krukor täckta av perlit i snön, hoppas på att perennerna gror! Det är första gången jag testar på lite svårare perenner, så det är spännande. I kväll hoppas jag på att få ner lite mer frön. Jag planerar att komplettera två av mina rabatter med de här plantorna i sommar, så jag får verkligen hoppas att det blir något.

Idag såg jag i alla fall att mina sibiriska vallmon har stuckit upp några hjärtblad! Tänk att man alltid blir lika glad då man ser de första fröna som gror! Man blir liksom varm i hjärtat av växtkraften!

Idag töade det nååågot. Solen värmde i alla fall gott, och det låg vår i luften! Jag håller alla tummar, för nu börjar jag tröttna på snö och kyla! Jag lär väl inte vara den enda gissar jag. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar