Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

fredag 4 februari 2011

Oj, vad det kliar i trädgårdsfingarna!

Stackars gran!! Idag var jag bara tvungen o ta några grenar till som släpade i marken. Meer ljus åt folket!
Faran är bara att man tar för mycket.. Det är inte så lätt att ersätta kapade grenar, inte. Men det blir bra, det blir mer luft och så ska jag reda upp enbuskarna och smågranarna ... plus rönnarna som växer där bakom. Lite planteringar av marktäckare sen så blir det fint, som spetsmössan här... (lånad från Ann-Sofieros blogg)


Man blev lite less då det snöade idag igen, men sen tänkte man positivt då det var blött så blött...

Så börjar det bli dags för lite förodling, tänkte börja lite i veckan. Vad jag tänkte så? Det tar vi sen. (Cliffhanger :-P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar