Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

tisdag 24 maj 2011

Utlovade foton på min blomstrande tulpanrabatt

Äntligen blommar alla mina hundra lökar! Som jag har väntat! Rabatten är kanske 12 meter och full av tulpaner, mest i vitt/grönt och lila.


Färgerna är härliga mot den röda graniten i muren bakom. Trollpilen får vara fond och hjälp till klätterrosorna.




"Spring Green"

"Esperanto"

"Blue Heron"

"Queen of Night"


Då är frågan.. vad ska jag plantera som tar över blomningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar