Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

onsdag 4 maj 2011

Jag har inte glömt er!!

Men, långt emellan blir det just nu! Ikväll regnar det så då sitter jag så gärna framför datorn. Eller, det kom ju tom lite snö! Jag blundade o tittade åt ett annat håll. Och håller tummarna för att växthuset håller mina småttingar under armarna.

Men länge blir det inte, för jag har frösådder som ska skolas om, det gör man helst då barnen sover.

Bjuder på lite sköna regniga trädgårdsbilder:

Jag älskar akleja! Inte bara blommorna!

Se vilka härliga blad!! (Och hönsgödsel...)

Jag har verkligen snöat in på aklejafronten, nu börjar jag ha ett tiotal olika sorter, allt från rosa till svart. De två senaste är blå/vita och helt gröna, hoppas på att de överlever bara.

Pingstliljor och Rabarber

Vilka kraftiga lökar Viherpeukalot säljer! Jag är så nöjd, deras Amaryllisar var inte av denna världen! Pingstliljorna är stora och tulpanerna ser lovande ut de med. De turkiska tulpanerna blommar i överflöd, tyvärr inga bilder på dem för de sluter sig då det inte är sol. Men de är ljuvliga!!

Vårlökar i massor! *frossa*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar