Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

söndag 8 maj 2011

Morsdagspresenter och söndagsarbete :-)

Idag har vi firat mors dag och jag har fått så många fina presenter! Av familjen fick jag en fin värmeljuslykta som omgående placerades på altanen invid trädgårdsgungan. Av min systerdotter Ebba fick jag en fin hängpetunia/million bells och av min mamma en liten söt miniros i en härlig illrosa nyans.


Million Bells

Lyktan i sällskap av hängvide
 

Miniros

Dagens projekt var att göra en rabatt mitt emot växthuset, för vårt nyinköpta blåregn, samt grusa upp däremellan. Först la jag ut ogrässpärr i form av tidningar, och grusade/la jord på dem.  


Stenkanten runt rabatten

Här har vi börjat fylla jord innanför stenarna.
 Så här blir det, sett uppifrån altanen/från marknivå.


Fotograf på altanen



Fotograf på marken, fotat från väster

Fotograf på marken, fotat från öster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar