Jag är med trädgård sedan hösten 2005.


Abrupt inkastad i trädgårdandet, men ack, så underbart roligt - och inspirerande, avkopplande, frustrerande, svettigt, arbetsamt...


Välkommen att följa min trädgårdsgång; från ler- och stenhög med tillhörande sly- och aspskog, mot min ultimata trädgård bestående av: ett woodland, torvområde med rhododendronsamling, gammaldags rabatt med rosor och perenner, japanskinspirerad éntre och så vidare i oändlighet...



Det blir aldrig klart.

Men det är ju det som är meningen.

Mina "följare" - välkommen att joina :-)

fredag 27 maj 2011

Just nu i min trädgård

Ljuslila mossflox och jordgubbe Pink Panda (som får växa som den behagar, den är så söt. Bär är ett plus)

Skir

Här kommer det minsann att växa vallmo i sommar, tror jag!

Aklejarabatten börjar komma igång.. jag är så förväntansfull, i år igen!

Alprhoddis, lite rådjursäten i mitten tyvärr :-( Men den kommer igen!

Cunninghams White med sina jordgubbsglassknoppar

Dessa ljuvliga tulpaner: "Spring Green" och "Esperanto"

"Queen of Night", "Maureen" och "Blue Heron" badar i sol!! Härlig syn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar